Utbildning och genomförande

Snigelmil kommunikation är specialist på mediahantering och interninformation och hjälper till med både policys, utbildning och konkreta lösningar. Pressmeddelande som får genomslag, tips om hur man förbereder sig inför intervjuer, hur man skapar egna nyheter och krishantering är något av det som Snigelmil kan hjälpa dig med. Från teori till praktik tillsammans med de resurser som kanske redan finns inom organisationen. För att garantera att ord blir till handling ingår alltid implementering och uppföljning i uppdraget.
© Jonas Brorson 2017 Snigelmil Kommunikation jonas.brorson@snigelmil.se  0708 784 626

Varumärket, marknadsföring och så kundrelationer

Du äger inte ditt varumärke. Det gör dina kunder! Även om du har ett fint registreringsbevis så är ditt varumärke helt i händerna på dina kunder. Ditt varumärke lovar något: hög kvalitet, bra service, låga priser men om kunderna inte instämmer så blir ditt löfte bara ett önsketänkande. Starka varumärken växer långsamt och har tydlighet gemensamt. Tydligt budskap i marknadsföringen, tydligt löfte (som ständigt upprepas) och alltid nära kunderna för att tydligt höra deras reaktioner. Men det innebär inte fantasilös kommunikation. Tvärtom ger ett tryggt och stabilt varumärke utrymme för massor av kreativitet eftersom riktningen är klar. Snigelmil kommunikation hittar lösningar som får uppmärksamhet och hjälper dig nå dina mål på ett kostnadseffektivt sätt och utvecklar kundrelationerna.  

Förtjänat utrymme

Med lång praktisk erfarenhet från beslutsfattande positioner inom olika medier är mitt bolag specialiserat på att hantera press och media. Det kan handla om pressmeddelanden och inbjudningar, konferenser eller kanske visningar riktade till enskilda journalister. Krishanteringsplaner för media är avgörande i dramatiska lägen liksom tydliga policys och informationsrutiner. Det viktigaste är trovärdiga relationsskapande åtgärder som underlättar att rätt information når fram i alla lägen.

Interninformation

Oavsett vilken väg som din organisation väljer för sin kommunikation måste alltid den interna informationen komma först. Det handlar självklart om den egna personalen, men det kan också vara viktigt att se till särskilda leverantörer och uppdragsgivare, fastighetsägare eller kanske kommunen får snabb och korrekt information. Detta är oerhört viktigt för företagets trovärdighet. Snigelmil stöttar med både planer för rutiner och policys och genomförandet genom konkreta lösningar som intranät, utskick och faktasamlingar.

Utbildning och

genomförande

Snigelmil kommunikation är specialist på mediahantering och interninformation och hjälper till med både policys, utbildning och konkreta lösningar. Pressmeddelande som får genomslag, tips om hur man förbereder sig inför intervjuer, hur man skapar egna nyheter och krishantering är något av det som Snigelmil kan hjälpa dig med. Från teori till praktik tillsammans med de resurser som kanske redan finns inom organisationen. För att garantera att ord blir till handling ingår alltid implementering och uppföljning i uppdraget.
© Jonas Brorson Snigelmil Kommunikation jonas.brorson@snigelmil.se  0708 784 626

Varumärket, marknadsföring och så

kundrelationer

Du äger inte ditt varumärke. Det gör dina kunder! Även om du har ett fint registreringsbevis så är ditt varumärke helt i händerna på dina kunder. Ditt varumärke lovar något: hög kvalitet, bra service, låga priser men om kunderna inte instämmer så blir ditt löfte bara ett önsketänkande. Starka varumärken växer långsamt och har tydlighet gemensamt. Tydligt budskap i marknadsföringen, tydligt löfte (som ständigt upprepas) och alltid nära kunderna för att tydligt höra deras reaktioner. Men det innebär inte fantasilös kommunikation. Tvärtom ger ett tryggt och stabilt varumärke utrymme för massor av kreativitet eftersom riktningen är klar. Snigelmil kommunikation hittar lösningar som får uppmärksamhet och hjälper dig nå dina mål på ett kostnadseffektivt sätt och utvecklar kundrelationerna.  

Förtjänat utrymme

Med lång praktisk erfarenhet från beslutsfattande positioner inom olika medier är mitt bolag specialiserat på att hantera press och media. Det kan handla om pressmeddelanden och inbjudningar, konferenser eller kanske visningar riktade till enskilda journalister. Krishanteringsplaner för media är avgörande i dramatiska lägen liksom tydliga policys och informationsrutiner. Det viktigaste är trovärdiga relationsskapande åtgärder som underlättar att rätt information når fram i alla lägen.

Interninformation

Oavsett vilken väg som din organisation väljer för sin kommunikation måste alltid den interna informationen komma först. Det handlar självklart om den egna personalen, men det kan också vara viktigt att se till särskilda leverantörer och uppdragsgivare, fastighetsägare eller kanske kommunen får snabb och korrekt information. Detta är oerhört viktigt för företagets trovärdighet. Snigelmil stöttar med både planer för rutiner och policys och genomförandet genom konkreta lösningar som intranät, utskick och faktasamlingar.
Snigelmil är ett gammalt svenskt ord. Sniglarnas slem samlades och användes under 1700- och 1800-talet till att på ett naturligt och även djurvänligt sätt smörja nav och axlar i vagnshjul och kvarnverk. När hjulen började gnissla och gå trögt var det dags
Snigelmil är ett gammalt svenskt ord. Sniglarnas slem samlades och användes under 1700- och 1800-talet till att på ett naturligt och även djurvänligt sätt smörja nav och axlar i vagnshjul och kvarnverk. När hjulen började gnissla och gå trögt var det dags